Blanca López Barrallobre

BLANCA LÓPEZ BARRALLOBRE

BIOGRAFIA:
La Blanca és química i treballa en una empresa de fàrmacs  al Departament d’Investigació i Desenvolupament. És molt treballadora i amb una paciència descomunal.
ENTREVISTA:
1. Quin any va nèixer i a on?  
Vaig nèixer l’any 1983 a Barcelona (35 anys) .Vaig estudiar a Pineda la primària, secundària
i batxillerat i, desprès vaig anar a la UB a estudiar Química.  
Durant els estudis he compaginat feines eventuals i els estudis. Em considero molt treballadora.
Vaig fer un màster de química orgànica i després de treballar 3 anys sorgeix la possibilitat
de fer el doctorat industrial que va ser pioner a tot l’estat(17 persones a tot Catalunya).
Una empresa la va contractar per fer el doctorat i a l’hora treballar i cotitzar.
La UB va col·laborar amb una empresa i volia agafar persones per fer el doctorat industrial.
2. On viu actualment?
A Pineda de Mar des de que tenia 12 anys. M’agrada molt el poble, és molt tranquil.
Prefereixo viure a qui que a Barcelona.

3. A què es dedica en aquest moment?
Treballo en una empresa que fa síntesi de fàrmacs al Departament d’Investigació i  Desenvolupament . Síntesi Química.
4. Quina ha sigut la seva tasca principal a la seva vida laboral?
Ha estat treballar en diferents empreses farmacèutiques, però sempre en el Departament d’investigació de fàrmacs,
buscar nou fàrmacs o buscar noves maneres de sintetitzar-los.
5. Creu que la seva tasca està contribuint a la millora de la nostra població
Sí, per què s’intenta millorar els processos dels fàrmacs i que siguin més econòmics, per què són processos antics i
si es milloren surten més econòmics.
6. Quina és la seva valoració personal sobre la seva tasca?
Donar el Màxim de mi i tenir molta paciència.
7. Com s'investiga?
Buscar fàrmacs nous per millor la vida de persones malaltes.
Moltes vegades consumir el mateix fàrmac ja no fa l’efecte desitjat.
S’han de buscar altres alternatives.
Per provar amb persones han de passar per molts passos, primer a nivell proteic ,
després amb cèl·lules vives  i després es va pujant de nivell fins arribar a persones.
Hi ha cures per moltes malalties, però es dedica més esforços i diners a les malalties
que poden tenir més rendiment econòmic (és un estudi de negoci).
Pot ser s’hauria de plantejar laboratoris estatals i així poder dedicar a la investigació
de totes les malalties per igual.
8. Quin és el projecte que per tú ha estat més important?
El de doctorat.
9. Has fet cap descobriment?
Un Fàrmac per la Hepatitis C més efectius i no tant car. Fer un medicament a gran escala que siguin més ràpids i redueixi el preu.

10. Marxaríes fora a treballar?
A fora es cobra molt més, però actualment no marxaria
ja que tinc una feina que m’agrada, puc viure del meu sou i
tinc les persones que estimo al meu costat. Marxaria si no tingués feina,
llavors m’ho plantegeria.
11. Quina és la lliçó més important que ha après a la vida?
Persones de la feina i de la facultat que m’he trobat pel camí.
12. És difícil compaginar vida laboral i familiar?
Ara mateix no, abans quan estudiava i treballava era molt més difícil.
13. Quines són les persones que li inspiren per seguir lluitant?
Les persones que m’envolten: companys de feina, família i amics
14. Què li diria a algú que et demanés un consell com a emprenedora?
No t’has de deprimir quan una cosa no surt bé.
15. I per acabar, si la seva vida fos una novel·la, quin títol li donaria?

"Disfruta del camí".

Comentarios

Entradas populares de este blog

Carme Rissech

Maite Bayona