Maria Josep Hernández




BIOGRAFIA:

Sóc una treballadora incansable, he publicat diversos llibres i tinc premis de comunicació (Ràdio Associació i
Premi Rosalia Rovira de la Diputació de Barcelona).
Col·laboro amb dues revistes, l'Agulla i Foc Nou, escric poesia, toco la guitarra i el baix elèctric,
durant anys també vaig fer música folk i música infantil....
em diuen que  desprèn energía positiva allà on vaig, com el lema de Ràdio Pineda,
que és l'emissora on sóc la coordinadora.

ENTREVISTA:

  1. Quin any va néixer?
Al 1973, al barri de Gràcia de Barcelona.

2. On viu actualment?
Des de fa 25 anys visc a Pineda de Mar.

3. Quina ha estat la seva tasca principal a la seva vida laboral?
La ràdio i el periodisme, sens dubte. Vaig acabar la carrera de Periodisme a la UAB i vaig treballar a Catalunya Ràdio i
Catalunya Informació amb beca de la Universitat.
També vaig passar per una associació de Teleespectadors, el TAC, i per TV Clot i TV Sant Andreu (actualment BTV).
Però on he estat més anys és a Ràdio Pineda, on hi treballo des del 1997.

4. De petita ja volia treballar a la ràdio?
Sí, de molt petita jo dormia poc i escoltava programes de nit i trucava a la "La nit dels ignorants",
"Encarna de noche"..., i quan em demanaven l'edat em volia fondre (riu)...
El pare, des de la seva habitació em deia: "Apaga la ràdio que és molt tard!".
M'encantava el paper de la ràdio a la nit, fent companyia a la gent.

Vaig conèixer també a l'Antoni Bassas, quan feia els "Tres pics i repicó" a TV3, i em va dir:
"Estudia el que més s'assembli al que t'agrada". I vaig treballar molt per treure’n bona nota a la Selectivitat i
entrar a Periodisme, que en dèien "Ciències de la Informació-Comunicació",
i que llavors només es feia a la Universitat Autònoma de Barcelona.

5. Creu que ha deixat petjada?
No ho sé… és molt pretenciós això! (riu)
Però em fa il·lusió quan em trobo a algú i recorda amb afecte alguns programes que feia fa anys a Ràdio Pineda,
com el "Dones a l'Ona" o l'infantil "Yupi-ià" que fèiem, amb en Lluís M. Panyella,
els dissabtes al migdia. Els nostres oients de llavors s'han fet grans,
i fins i tot són pares i mares, i ho recorden.

6. Creu que la seva tasca ha contribuït a la millora de la nostra població?
Crec que la tasca (no pas la meva només!) sinó la feina de tot l’equip de Ràdio Pineda és positiva i és útil.
La comunicació i estar al costat de la gent és important.

7. Quina és la seva valoració personal sobre la seva tasca?
Que sempre hem d’avançar i millorar en el que fem, sigui el que sigui.
Val per qualsevol professió o vocació, cal no adormir-se i mantenir-se al dia.

8. Quina és la lliçó més important que ha après a la vida?

Ser humil i aprofitar allò que tens a dins per servir als altres  et fa créixer i et fa ser feliç.
I alhora, amb aquesta actitud, també es superen totes les dificultats.

9. Quines són les persones que li inspiren per seguir lluitant?

Persones en concret no se m'acut. Diria, potser us sonarà estrany…,
que m'inspiren els valors, el silenci i l’espiritualitat.

10. Què li diria a algú que li demanès un consell?
A algú jove com vosaltres? Tres coses. Una, que encara que de vegades no us ho sembli,
sempre trobareu gent maca a la vida. Dues, que ser positius ajuda davant de qualsevol dificultat. I la tercera...
que també hem d'aprendre a protegir-nos, perquè també hi ha gent disposada a fer mal.
Però la gent maca són la majoria!
11. I per acabar, si la seva vida fos una novel·la , quin títol li donaria?   

Uuuui, això si que no ho sé! M'haureu d'ajudar (riem).
Quan hagi de fer una entrevista difícil, us trucaré a vosaltres, sou genials!

Comentarios

Entradas populares de este blog

Carme Rissech

Maite Bayona