Raquel Camps Revert


Biografia:

Càritas és la suma de petits esforços , són uns 74 voluntaris aquí a Pineda.
Ningú pot estar sostingut per sempre,  se n’han de ensortir , però de vegades es necessita algú que l'ajudi per arrencar.
Sóc una lluitadora. No hi ha prou a anunciar  la pobresa , denunciem-la.

Entrevista:


  1. Quin any vas néixer i a on?

 Vaig néixer l'any 1963 a Girona però els meus pares vivien a Canet.

      2. On vius actualment?

  Fa molts anys que visc a Pineda,  tenia només un any quan vaig arribar.

       3.  A què es  dedica en aquest moment?

La meva feina, digue-m'ho així,  és treballar al camp. Jo sóc pagesa  i els nostres productes els venem al mercat  de Poblenou
i de Calella.

        4. Quina ha sigut la teva tasca en la teva vida laboral?

La meva Tasca principal, laboralment parlant,  ha sigut i és tirar l’empresa familiar endavant.  donant suport en tots els sentits.

          5. Creus que la teva tasca ha contribuït a la millora de la nostra població?

En la meva tasca voluntària sí,  en aquest aspecte sí, la personal podria haver passat del tot desapercebuda.
Fa més de vint anys que sóc voluntària a Cáritas.  Sóc la presidenta porto tots els programes, tenim 11 en marxa actualment.  
Quan vaig començar havien uns senyors molt grans que només es cuidaven dels aliments . La població també ha anat creixent,  
després de venir la crisi i hem anat ampliant segons les necessitats detectades.
Nosaltres treballem amb gent voluntària,  No necessàriament professionals, que ofereixen el que saben fer,  ajuden.
És un gran valor. Jo he vist el procés de moltes persones que se n’han sortit... i això és un goig.
Tenim un programa que es diu acollida, que és un programes de portes obertes de 9:30 a 11:30  on el qui vulgui pot venir a explicar
el que li passa,
després ja veurem si el podem ajudar o no,  però hi ha un escolta activa, desinteressada,
objectiva en aquest sentit, ni guanyem ni perdem res,
ni donem res que no sigui nostre,  i d'entrada hem pogut fer aquest suport inicial…
hem tingut més de 54 casos només del programa d'acollida. i cada cas ha vingut més d'una vegada.  
Fas un procés amb la persona, sigui el que sigui.

D'això ens sentim molt contentes i contents.





 6. Quina és la seva valoració personal sobre la seva tasca?

Sempre penso què tant de bò càritas no  hagués d’existir.
Però també és veritat que per desgràcia  sempre hi ha casos de persones que necessiten d'aquesta ajuda.  
La valoració és bona però tant de bo no fes falta.

       7. Quina és la lliçó més important que ha après a la vida?

Deixa me la rumiar….  lemes, pautas de vida sí que en tinc i els renovo amb els anys.
Jo des de molt petita he tingut unes inquietuds  uns desitjos de millorar el món
i fins que no vaig trobar a Jesucrist , no vaig entendre que això m'ajudava, m'ajudava  a complir un ideal de vida,
el meu dia a dia.
Això és una part meva personal . A mesura que he anat vivint he anat variant les meves pautes de vida
però sense perdre el que era el meu tronc que era i que és Jesucrist.
De vegades m'he trobat amb situacions que m'ha fet plantejar continuar o no continuar a càritas
però sempre he tornat a pensar que és Jesucrist, qui més humanitza les situacions.  

       8. Quines són les persones que t'inspiren per seguir lluitant?

Ja ho he dit  el meu ideal de vida és Jesucrist però també. això sí que és molt maco,
és que em trobo amb gent molt maca, amb gent de Pineda fantàstica.
Això és una satisfacció per mi i val la pena.

        9. Què demanaria  a algú que li demanès un consell?

Depèn del consell,  però jo sempre respondria el que penso sempre i quan me'l demanin.
la llibertat de la persona està per sobre del que em puguin dir.
Cadascú ha d'anar prenent decisions segons se les va trobant, no n'hi ha  una sola bona decisió.




        10 . Si la seva vida fos una novela quin títol li posaria?

Ostres no ho sé no ho havia pensat mai….,  potser seria una novela de generositat,
d'amor perseverança, també … no ho sé…  moviment, acció . Si se m'acudeix us ho diré.

Comentarios

Entradas populares de este blog

Carme Rissech

Maite Bayona