Maria Serra


Biografia:

Era una dona amb caràcter amb un punt dolç i molt sensible, i des de petita li agradava l’escriptura , 
la poesia. Lluitadora i amb unes idees polítiques fermes. Molt avançada pel seu temps.

Entrevista:

Volia estudiar infermeria, però el seu pare, en aquells temps, no li va deixar.
Ella escrivia poemes i les anava guardant.
Va ser àvia molt jove i li va fer a la seva neta “ Bonica Gemma” , 
una poesia que es va recitar a la ràdio. Va ser la seva obertura al mon com a poetessa.
Va editar tres llibres, un disc, música per sardanes i així fins als 75 anys aproximadament. 
Sempre ha transmet el que sent a través de la escriptura.

Va néixer al 1937 el dia 10 del mes de juny i va morir el 10 de juny de fa un any i mig. 
Jo vaig néixer el mateix dia que la meva mare i, ella va morir el mateix dia que va néixer. 
Ha tancat un cercle.

Estic molt orgullosa de la meva mare. Tenien una relació molt tancada, basada
en la confiança.

Quin consell et donava la teva mare?

Sempre em deis – “nena, fes el bé, no entris mai en política… 
intenta fer el bé no tenir històries amb ningú, que al cap i a la fi tots hem d’acabar allí mateix, “ 
sempre em deia això.

La meva mare va morir d’ Ela, una malaltia que et deixa sense parla. 
Poc abans de morir m’escrivia que. Que els seus llibres quedarien , al calaix… i jo li deia que … 
fins i tot li farien un carrer. Quan morir als poc mesos, s’inaugurava una aula a la biblioteca Serra i Moret, 
amb el seu nom.

Estic molt emocionada, que la gent se’n recordi de la meva mare, és meravellós. 
Estic molt agraïda i orgullosa de la meva mare.

La lliçó més important de la seva vida, seria… que pots confiar en casi tothom però no de tothom, 
ella va tenir un profund desengany amb una persona molt propera a ella. Va morir amb aquesta pena.

Si la vida de la meva mare fos una novel·la, quin títol li donaria?.... 
Uff és molt difícil aquesta pregunta... crec que li posaria “ VIDA” 
ja que ella sempre l’ha viscut molt intensament i plena. 
És una història real, d’una persona de Pineda , com altre, mai hi ha edat per fer les coses.



Comentarios

Entradas populares de este blog

Carme Rissech

Maite Bayona